Dag 2: Harwich - Edinburgh

19 mei 2018 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen werden wij om 05.30 u door de wek-service van de Stenaline Brittanica gewekt dat het tijd was om op te staan en ons klaar te maken om van boord te gaan.

Na snel gedoucht en spullen gepakt te hebben nog even buiten op het dek gekeken, om vervolgens weer naar onze auto benedendeks te gaan.

Gelukkig stonden wij gisteren al vooraan en konden wij nu binnen 10 minuten van boord, heerlijk! Om 06.30 u zaten wij dan in de auto, voor het eerst links op de weg, van Harwich richting onze eerste stop: Rosslyn Chapel. Het weer begon in de ochtend zonnig maar fris.

Onderweg ’s middags nog even gestopt bij de McDonalds en een heerlijke McChicken naar binnen gepropt (het is tenslotte vakantie :P ) omdat wij vergingen van de honger.

Engeland is erg mooi. Heuvelachtig landschap met erg veel gele bloemenvelden. Verder zagen wij helaas niet veel, de gehele weg liep er aan beide kanten een hoge heg langs de weg die het zicht ontnam.

Bijna de gehele dag hebben wij gereden met de ramen open, heerlijk! Het was dan ook prachtig weer en zo’n 22 graden. Genieten!

Om 14.30 u was het dan eindelijk zo ver: We hebben de Schotse grens bereikt! Dit voelde toch wel een klein beetje als een mijlpaal, het was tenslotte best een pittig stuk.

Na wat foto’s gemaakt te hebben van de eerste heuvels met bloemenweelde en schaapjes weer in de auto, om weer in een totaal ander landschap te komen.

Nog geen 10 minuten verder kwamen wij bij de eerste Schotse vissershaven over de grens, Burnmouth - Eyemouth.

Via een superstijl weggetje omlaag - voor ons gevoel aan de verkeerde kant van de weg haha- naar beneden. Jongens, wat een uitzicht!

Eenmaal beneden aangekomen hadden wij goed zicht op het kleine haventje met vissersbootjes en kleine gekleurde huisjes maar ook de gigantische stijle kliffen die er bekend om staat de gehele Schotse kust omringen. Wat een pracht!

Na wat mooie plaatjes te hebben geschoten -en onze ouders gefacetimed te hebben- weer in de auto richting Rosslyn Chapel.

In het dorpje Roslin staat een klein kerkje, wat al een paar honderd jaar oud is, Rosslyn Chapel. Hier hebben wij even rond gelopen en het kerkje van binnen bekeken. Wat ontzettend mooi! Helaas mochten wij binnen geen foto’s maken en blijft het dus bij wat foto’s van de buitenkant.

Zo tegen de avond eindelijk aangekomen in Edinburgh. Nog vol energie van enthousiasme  zijn we de deur uit gegaan om de buurt wat te verkennen.

Ons hotel zit in een leuke wijk, het Grassmarket District dat vol zit met winkelstraatjes, leuke restaurants en pubs. Hier hebben we heerlijk gegeten en een wijntje/biertje gedronken en genoten van de Schotse cultuur.

Om onszelf al vast een voorproefje te geven van morgen een klein stukje richting de Royal Mile  en Edinburgh Castle gelopen zodat wij morgen ongeveer weten waar wij heen moeten.

Inmiddels hebben wij heerlijk gedoucht en zit ik nu op bed deze blog te schrijven. Inene was het 22.30 u en zijn wij best wel toe aan een goede nachtrust na deze 2 bewogen dagen :P

Tot morgen!

1. Linda: