Dag 3: Arthurs' Seat, Royal Mile & Edinburgh Castle

20 mei 2018 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Na een wat onrustige nacht door het slapen in een vreemd en niet al te lekker bed (het is echt zo, there’s no place like home), de wandelschoenen aangedaan en de straat op gegaan.

Na ons heerlijke ontbijt bij “Kyloe” de benenwagen genomen richting Arthurs’ Seat, een rots/berg midden in Edinburgh (die wij volgens meerdere websites waar wij onze research hebben gedaan voor deze reis) moesten beklimmen.

Het begon allemaal redelijk vlak, maar al snel ging een verhard wandelpad over in een onverhard wandelpad en vervolgens werd dit een ware klim over rotspartijen richting de top.

Even wilde ik het opgeven omdat mijn hoogtevrees/dieptevrees (geef het beest een naampje) toe sloeg en ik lekker begon te zweten en te trillen (achja..) maar toch doorgezet. Na ruim 50 minuten stonden wij dan eindelijk op de top! Wat een beloning!

Het uitzicht over Edinburgh en de Firth of Forth was verschrikkelijk indrukwekkend en mooi. Wat is alles hier toch groen!

Na wat mooie plaatjes weggeschoten te hebben met de camera hebben wij onze weg weer vervolgd naar beneden, terug naar Edinburgh. Dit ging gelukkig wat sneller dan de heenweg :P

Na geluncht te hebben zijn wij gaan wandelen over de “Royal Mile”, de belangrijkste straat in Edinburgh. Aan deze straat is een leuke mix van winkels, restaurants, pubs en toeristische attracties te vinden die loopt tot aan Edinburgh Castle. Hierdoor is het hier ook altijd druk.

Onderweg zijn wij de St. Giles Cathedral in geweest, wat indrukwekkend groot en mooi was. Op onze voorgaande reizen hebben wij wel vaker een kathedraal of kerk bezocht maar deze was toch net even anders.

Natuurlijk zijn wij ook Edingburgh Castle in geweest, wat erg mooi was. Ook hier opnieuw weer een adembenemend uitzicht over de stad en de omgeving, het kasteel ligt namelijk bovenop een gigantische rotspartij die zich (net als Arthurs’ Seat) middenin de stad bevindt.

Na ruim 12 km over de dag gelopen te hebben, vonden wij dat het wel mooi geweest was. Wij hadden geen benen/voeten meer  over en zijn aan de eind van de middag/begin van de avond heerlijk even terug gegaan naar het hotel om onze voetjes wat rust te gunnen.

Helaas had ik ook blaren gekregen door mijn sokken :( Meteen doorgeprikt en daarna geen last meer van :)

’s Avonds hebben wij heerlijk gegeten bij de Argentijn om de hoek, aangezien wij te vermoeid waren om nog naar wat anders op zoek te gaan :P

1. Linda:
    22 mei 2018