Dag 5: Aviemore

22 mei 2018 - Aviemore, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen een heerlijk klein ontbijtje (ijskoffie en lekkere croissant :P) genuttigd bij de Starbucks om de hoek en hup de auto in richting Aviemore!

Wij vertrokken met zonnig weer maar al snel veranderde dit en werd het goed bewolkt. Hoe meer mij naar het noorden gingen hoe kouder het werd, uiteindelijk nog maar zo’n 8 graden tegenover de eerdere 24!

Ook werden de heuvels/bergen steeds hoger. Het landschap was wisselend van begroeiing en kleur. Het ene moment weelderig groen en bebost om vervolgens weer in een een bruin manachtig landschap te veranderen. Maar lieve mensen, wat is Schotland toch ontzettend mooi!

Het was de bedoeling dat wij vandaag gingen white water raften. Helaas ging dit niet door doordat de waterstand in de rivieren in en rondom Aviemore te laag is. Wel gaan wij morgen white water tubing doen, de rivier af met een opblaasband. Wij zijn benieuwd!

Ook zijn wij door Cairngorms National Park gereden, wat een erg mooi natuurgebied is vol beekjes, rivieren, meren en bossen. Het was koud en bewolkt, dus echt genieten was dit niet.

Om de tijd te doden tot wij konden inchecken bij onze verblijfplaats zijn wij naar de Cairngorms Railway gereden, een soort treintje naar de bergtop waar het uitzicht geweldig scheen te zijn.

Helaas, eenmaal boven aangekomen was er geen ruk te zien doordat de wolken laag hingen en de bergtoppen dus “mistig” waren. Een ware domper.

Onderweg kwamen wij Loch Eilein tegen, hier nog even gewandeld en mooie foto’s gemaakt. Omdat wij moe waren en toch best wel koud richting de Inn gereden waar wij zouden overnachten.

Aan het eind van de middag/begin van de avond checkte wij in bij de MacKenzies Highland Inn. Hier kregen wij de shock van de vakantie…..

Wat een aftands hok! Het hing letterlijk van ellende aan elkaar. Het hele gebouw stonk verschrikkelijk, de kamer leek totaal niet op wat er op de website stond!

De leuning van de trap naar boven (die geheel van hout was) stond los en ging alle kanten op, de kamer was verschrikkelijk vies, stoffig en schimmelig tevens de badkamer. Het behang hing los, gaten in de muur, en van het bed kregen wij beide de kriebels. De douche was te vies om te douchen.

Moe en verslagen hebben wij hier helaas toch de nacht doorgebracht.