Dag 4: Calton Hill, the Scottisch Whisky Experience & National Gallery

21 mei 2018 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Vandaag breekt onze laatste dag Edinburgh aan. Het meeste wat wij wilde zien inmiddels af kunnen strepen van onze lijst, vandaag dus een rustig dagje.

Na ons ontbijt rustig aan gelopen richting Calton Hill, een ander viewpoint in Edinburgh. Op deze heuvel staat ook de sterrenwacht, helaas werd dit gerenoveerd.

Aan het eind van de ochtend hebben wij  “The Scottish Whisky Experience” gedaan. Hoewel ik zelf niets met Whisky heb (Mike wel :P) was dit ontzettend leuk! Een echte aanrader mochten jullie ooit in Edinburgh terecht komen.

Aan het eind van de tour hadden wij ook een whiskyproeverij wat Michael heeeeeel erg lekker en leuk vond :P Helaas ben ik zelf meer van de wijn.

In de namiddag zijn wij naar de National Gallery of Scotland geweest, een museum waar kunst vanuit de hele wereld ten toon wordt gesteld. Dit viel een klein beetje tegen, hadden meer verwacht dat hier dingen met betrekking tot Schotland zelf te vinden waren. Helaas.

Nu inmiddels weer op de hotelkamer, deze blog schrijvende. De koffertjes weer zo goed als gepakt.

Morgenochtend vertrekken wij richting Aviemore in het Cairngorms National Park. De bedoeling is dat wij hier gaan white water raften. Hopelijk gaat dit lukken! Wij zijn benieuwd!