Dag 1: Let's Begin!

18 mei 2018 - Hoek Van Holland, Nederland

YES! Eindelijk is het zo ver: onze roadtrip door Schotland!

Na vanmiddag Ruby bij Mike z'n ouders ondergebracht te hebben en mijn moeder nog even gedag gezegd te hebben (sorry Pa, je was er niet je moest werken :P ), op weg naar huis om de auto in te laden.

Om 15.30 u zaten wij dan eindelijk in de auto, bepakt met al onze spullen en eten en drinken voor vandaag en morgen. Zodra de deur thuis op slot ging was het dan ook VAKANTIE!

Sinds kort weten wij dat - zowel van mijn vaders als moeders kant - mijn roots liggen in Scandinavië en tadaaaaa - ja heel verrassend :P - in Engeland en Schotland! Dit werd echter pas bekend NA dat wij deze reis geboekt hadden maar maakt het wel superleuk!

Al een aantal jaar hebben wij het over deze reis, en nu gaan we deze dan eindelijk maken! Wij zijn zo ontzettend benieuwd!

Inmiddels zijn wij aangekomen in Hoek van Holland en aan boord van de Stenaline, onze ferry die ons van de ene kant naar de andere kant van "het kanaal" moet brengen om morgenochtend vroeg aan te meren in Harwich.

Na de ferry een beetje verkend te hebben en heerlijk genoten te hebben van ons eerste biertje/wijntje van onze vakantie nu lekker in de hut wat eten en even languit op bed/de bank zodat we even kunnen bijkomen van onze hectische week qua werk en alle chaos rondom het inpakken vanochtend.

Straks, rond 22.00 u varen wij uit. Ik ben benieuwd of wij überhaupt vannacht kunnen slapen, maar ik denk dat wij weinig mee zullen krijgen van het varen. Tot nu toe merken wij er niks van, geen deining of niks.

Morgen rijden wij van Harwich richting Edinburgh waar wij verwachten aan het eind van de middag aan te komen, een rit van ongeveer 685 km. Een aardige stuk.

Morgen zal ik weer een blog posten met wat foto's, aangezien dit nu niet lukt door de nogal matige internetverbinding :P

Tot morgen!