Dag 7: Culloden Moor & Loch Ness

24 mei 2018 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Na vanmorgen een beetje uitgeslapen te hebben heerlijk ontbeten in het hotel. Vandaag gaan wij naar Culloden en naar Loch Ness.

Halverwege de ochtend kwamen wij aan bij Culloden Moor, hier heeft een van Schotlands ( en Engeland) belangrijkste veldslagen plaats gevonden op 16 april 1746.  Tijdens deze veldslag vochten veel Schotse Clans mee die hier dan ook het leven lieten. Heel erg indrukwekkend en onvoorstelbaar.

In de middag stond er een Loch Ness Cruise op het programma met de Jacobite Queen. De toer begon door het Caledonian Chanel om uiteindelijk uit te komen in Loch Ness.

Wat is dit meer groot! 40 km lang en het breedste gedeelte is 1,5 km breed! Bizar! Na de Loch halverwege doorgevaren te hebben kwamen wij uit bij Urqhuart Castle en gingen wij weer terug naar ons opstappunt.

Ondanks dat de cruise heel leuk en mooi was wilden wij toch meer. En ach, wat doe je dan als je met eigen auto op vakantie bent: precies, gewoon even het Loch Ness rond :P

Geen moment hebben wij hier spijt van gehad! Want, zo bleek, het mooiste gedeelte van het Loch is aan het eind, waar wij dus nog niet geweest waren!

Na een onvoorstelbare eigen georganiseerde toer met de auto van ruim 2,5 uur kwamen wij moe en voldaan weer terug bij ons hotel aan. Even douchen en hup, Inverness in voor onze laatste avond hier.

Onder het genot van whisky en heerlijke cocktails heerlijk gegeten!

Na onze tassen weer gepakt te hebben heerlijk slapen. Morgen vertrekken wij richting Bettyhill aan de noordkust!